неделя, 14 май 2017 г.

finifugal

(adj) hating endings; of someone who tries to avoid
or prolong the final moments of a story or relationship;

"не си отивай, свят",
аз шепна,
докато поредният финал
ме заглушава
със отдалечаващи се стъпки.
всяка следваща приключваща история
ме затрупва с тежестта
на новото начало
и на всичко минало,
което няма да си върна повече.
казвам сбогом
на приятелства,
любови, на щастливи мигове,
среднощни болки,
минали надежди,
изпарили се сълзи,
сърца, разбити на парчета
и усмивки,
светещи във тъмното.
"защо е умряла, бабо?",
пита петгодишната аз.
"и най-хубавите неща
си имат своя край",
отговаря баба
и ми казва да заспивам.
но аз не мога да заспя
сред всички тези краища,
раздели, загуби и безнадеждности,
сред цялата безсмъртна смърт
и гъста болка,
тегнеща над мен.
"съжалявам,
но така е -
всичко свършва",
казва ми светът,
отивайки си,
за да потвърди
категоричността на думите си
и да ме остави
с непосилната надежда
да дочакам следващия край.

Няма коментари:

Публикуване на коментар