неделя, 14 май 2017 г.

пътуване

пожарът в хоризонта вече стихва
и пламъците се разтварят в синьо
протягам погледа си
през прозореца
и стигам синия лазур,
звездите,
които още са на път да го пробият.
луната е провесила крака
от покрива на зимата,
горчиво слаба, тънка и болезнена.
светът
е бял и снежен,
озарен от залезната светлина,
която си отива за пореден път,
изгубила и своето оранжево.
"да, хубав залез беше -
казва ми луната, -
и исках да го видя по-отблизо...
но се изгорих от пламъците му,
сега боли ме -
пак не мога да заспя,
а пък небето
става все по-тъмно."
"не бой се, луна -
казва тъжното куче,
едничко чернеещо в белия сняг, -
сега ще отплуваме с теб
в необята,
в небесното синьо море,
ще достигнем
още хиляди залези; заедно с теб,
о, луна, в светлини ще се къпем
и светлините ще светят под нас -
светлини, домове и животи.
няма да се изгориш -
аз ще те пазя,
стига ти да светиш винаги над мен."
вие кучето,
но ние отминаваме,
както тръгва си оранжевият ден.
края на тази история не знам -
студът замъгли ми прозореца.
ех... сбогом, куче. сбогом, луна.
ще се видим отново при залеза.

Стихотворението е отличено в националния 
литературен конкурс "Петя Дубарова", 2017 г.

Няма коментари:

Публикуване на коментар